
Prędzej pojedziemy z Piły S10 niż S11. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla drogi ekspresowej S10 Wyrzysk - Bydgoszcz. Odcinek ma być oddany do użytku za sześć lat.
Bydgoski oddział GDDKiA rekomendował we wniosku o wydanie decyzji wariant 7 (błękitny) o długości około 40 km. Na tym odcinku S10 zaplanowano cztery węzły drogowe (Sadki, Nakło, Ślesin, Kruszyn), 21 obiektów inżynierskich i dwie pary Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP).
- Wydana decyzja otwiera drogę do dalszych prac przygotowawczych, a następnie realizacji w systemie Projektuj i buduj - informuje bydgoski oddział GDDKiA.
Budowa odcinka S10 z Wyrzyska do Bydgoszczy ma ruszyć w 2026 r. Dwa lata później droga ma być już oddana do użytku. Według danych Generalnego Pomiaru Ruchu 2020/21 odcinek drogi krajowej nr 10 z Wyrzyska do Bydgoszczy pokonuje teraz średnio ok. 11,5 tys. pojazdów na dobę. Jak wynika z prognoz GDDKiA w 2046 r. ruch ma być trzykrotnie większy.
Jak zapewnia bydgoska dyrekcja, inwestycja zostanie zrealizowana ze szczególnym uwzględnieniem konieczności ochrony przyrody, zasobów naturalnych, zabytków i ograniczenia uciążliwości dla terenów sąsiednich. W celu ograniczenia hałasu będą wykonane m.in. ekrany akustyczne.
- Aby zapewnić właściwe warunki migracji zwierząt, zostaną wybudowane przejścia dla płazów i zwierząt małych oraz dla zwierząt średnich i dużych. W ramach inwestycji wykonane zostaną również nasadzenia zieleni, a w rejonie przedsięwzięcia zostaną umieszczone skrzynki lęgowe dla ptaków. Zadanie obejmuje także budowę zbiorników retencyjnych i retencyjno-infiltracyjnych - informują drogowcy.
W lipcu 2021 r. szczeciński oddział GDDKiA uzyskał decyzję środowiskową dla liczącego 108 km odcinka Piła - Stargard. W lutym 2023 r. powinna być gotowa dokumentacja koncepcyjna wraz z badaniami podłoża. Tymczasem niewiele się dzieje na wielkopolskim odcinku S10. Poznański oddział GDDKiA wciąż czeka na wydanie decyzji środowiskowej dla liczącego 28 km odcinka Piła - Wyrzysk. Dopiero w przyszłym roku będzie też składał wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla drugiej jezdni na obwodnicy Wyrzyska. Co ciekawe, ta inwestycja zaplanowana jest w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.).
W przyszłości droga ekspresowa S10 będzie najkrótszym połączeniem drogowym Szczecina z Warszawą.
Na zdjęciu: Szymon Kosmalski, regionalny dyrektor ochrony środowiska w Bydgoszczy i Sebastian Borowiak - dyrektor GDDKiA Oddział w Bydgoszczy.
Fot. GDDKiA Bydgoszcz
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie