
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o uzyskaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla drogi ekspresowej numer 11 pomiędzy Szczecinkiem i Piłą. „Decyzja ta zatwierdza przebieg drogi” - mówią przedstawiciele GDDKiA.
- Decyzja ta zatwierdza przebieg drogi ekspresowej pomiędzy Szczecinkiem i Piłą na długości ponad 59 kilometrów, co oznacza że możemy rozpocząć opracowanie koncepcji programowej wraz z dokumentacją geologiczno-inżynierską - mówi Alina Cieślak z poznańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Nowy odcinek drogi ekspresowej S11 - łączący Piłę ze Szczecinkiem - będzie rozpoczynał się na styku z realizowaną obwodnicą Szczecinka, w rejonie istniejącej DK11. - Następnie będzie przebiegać w kierunku południowym, omijając po wschodniej stronie Okonek oraz po zachodniej stronie Podgaje i Jastrowie. Następnie przetnie istniejącą DK22 i linię kolejową nr 405, a na dalszym odcinku będzie przebiegać niemalże równolegle do istniejącej DK11, omijając po zachodniej stronie Płytnicę, Krępsko i Dobrzycę. Połączy się z odcinkami dróg S10 i S11 na węźle Piła Północ. Przewidziano budowę węzła drogowego Podgaje łączącego istniejącą DK11 i DK22 oraz drogę powiatową nr 1012P. Kolejny węzeł - Jastrowie - umożliwi połączenie komunikacyjne z DK22 łączącą Jastrowie i Szwecję. Po obu stronach planowanej drogi zaplanowaliśmy budowę miejsc obsługi podróżnych - informuje Alina Cieślak z GDDKiA.
Uzyskanie przez GDDKiA decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oznacza, że wykonawca - AECOM Polska - przystąpi do opracowania koncepcji programowej. - Po zakończeniu tego etapu, mając zapewnione finansowanie inwestycji, będziemy mogli ogłosić przetarg na wyłonienie wykonawcy w systemie Projektuj i buduj. Podpisanie umowy na realizację przewidujemy obecnie na IV kwartał 2025 r. Realizacja inwestycji zaplanowana jest na lata 2026-2029 - dodaje Alina Cieślak. Inwestycja będzie realizowana w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku.
Na decyzje administracyjne i realizację czekają też kolejne odcinki planowanej S11 w naszym regionie: Piła - Ujście o długości około 20 km i Ujście - Oborniki, o długości około 43 km, a także dalej na południe, m.in.: Oborniki - Poznań, wraz z obwodnicą Obornik.
- Dla dwóch odcinków tj. Oborniki - Poznań wraz z obwodnicą Obornik i Ostrów - Kępno rozpatrywane są przez Generalną Dyrekcję Ochrony Środowiska odwołania od decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Dla odcinków Ujście - Oborniki, Kórnik - Jarocin, Jarocin - Ostrów Wielkopolski toczą się postępowania o wydanie DŚU. Dla odcinka Piła - Ujście planujemy złożyć wniosek o decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach w trzecim kwartale tego roku - dodaje Alina Cieślak z GDDKiA w Poznaniu.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie