Reklama

Drugi tor w Obornikach jeszcze bez wykonawcy

Będzie o jedno wąskie gardło na linii Piła – Poznań mniej. 10 firm i konsorcjów walczy o kontrakt na budowę drugiego toru i nowego mostu w Obornikach. PKP PLK nie rozstrzygnęło jeszcze przetargu.

Projekty, które przełożą się na osiągnięcie optymalnych efektów dla rozwoju polskiej sieci kolejowej – takie było uzasadnienie dla inwestycji kolejowych zatwierdzonych przez ministra infrastruktury w sierpniu ub.r. do realizacji ze środków KPO. Jednym z tych projektów jest budowa drugiego toru i nowego mostu na linii nr 354 między posterunkiem odgałęźnym Oborniki Wielkopolskie Most a stacją Oborniki Wielkopolskie. Inwestycja obejmuje również budowę mijanki w Parkowie, budowę nowych peronów przy dobudowanych torach na przystanku Oborniki Wlkp. Miasto i w Parkowie, a także przebudowę układów torowych, modernizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym, sieci trakcyjnej oraz obiektów służących podróżnym.

PKP PLK przeznaczyło na nią blisko 138 milionów złotych. Najtańszą ofertę opiewającą na 123 milionów złotych złożył PORR SA. Następny w kolejce jest Primost Południe z ofertą opiewającą na 127,4 milionów złotych. Oferty otwarto 21 stycznia, ale na rozstrzygnięcie przetargu trzeba jeszcze poczekać. Raczej już niedługo, gdyż wszystkim zależy na czasie. Na to zadanie wykonawca będzie miał tylko 20 miesięcy.

 

Aplikacja pilaonline.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Aktualizacja: 08/02/2025 20:23
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo pilaonline.pl




Reklama
Wróć do