
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na budowę odcinka drogi ekspresowej numer 10 między Piłą a Wałczem.
Ekspresowa dziesiątka między Piłą a Wałczem będzie miała około 13 kilometrów długości, a koszt budowy szacuje się na około 1,2 miliarda złotych.
Droga, na realizację której właśnie ogłoszono przetarg połączy istniejący już fragment S10 - obwodnicę Wałcza - z planowanym węzłem Piła Północ, gdzie docelowo spotkają się dwie drogi ekspresowe - S10 i S11. Węzeł Piła Północ powstanie na wysokości skrzyżowania tzw. obwodnicy Piły z aleją Niepodległości i drogą krajową numer 11, prowadzącą w kierunku Jastrowia.
Na nowej, ekspresowej „dziesiątce” - poza węzłem Piła Północ - zaplanowano także węzeł Stara Łubianka i pary Miejsc Obsługi Podróżnych (tzw. MOP) Stara Łubianka. Na 13-kilometrowej trasie powstanie sześć wiaduktów, cztery estakady, a także przejście górne i przejście dolne dla zwierząt.
- Odcinek rozpocznie się od końca obwodnicy Wałcza, która została oddana do ruchu w 2020 roku. Nowa trasa odejdzie w kierunku południowym od obecnego przebiegu DK10 omijając miejscowości Nowa Łubianka i Stara Łubianka. Na południe od miejscowości Nowa Łubianka planowana jest realizacja pary MOP z rezerwą terenu na budowę stacji paliw i restauracji. Na przecięciu z drogą powiatową Stara Łubianka-Szydłowo powstanie węzeł drogowy Stara Łubianka. Następnie S10 wejdzie w tereny leśne i zbliży się do obecnego przebiegu DK10. Nowa trasa w śladzie obecnej DK10 przejdzie między Zbiornikiem Koszyckim i Jeziorem Zalew. Na przecięciu z drogą S11 planowana jest realizacja węzła drogowego Piła Północ z drogą ekspresową S11. W ramach inwestycji powstanie pełny układ drogowy węzła Piła Północ wraz z tymczasowymi włączeniami do istniejącej DK10 od wschodu i DK11 od północy - informuje szczeciński oddział GDDKiA, który będzie realizował tę inwestycję.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie właśnie ogłosiła przetarg na budowę S10 na odcinku Piła - Wałcz. Otwarcie ofert odbędzie się w listopadzie tego roku. Umowę z wybranym w przetargu wykonawcą GDDKiA planuje podpisać na początku 2024 roku.
- Wykonawcy będą mieli 10 miesięcy od podpisania umowy na opracowanie projektu budowlanego i złożenie wniosku o wydanie decyzji ZRID. Zakładamy, że jej procedowanie zajmie 7 miesięcy, a na prace w terenie przypadną kolejne 22 miesiące. Z czasu realizacji robót wyłączone będą okresy zimowe od 16 grudnia do 15 marca - informuje GDDKiA.
Przełom roku 2027 i 2028 to realny termin, w którym odcinkiem S10 z Wałcza do Piły będziemy mogli już przejechać
- mówił na czwartkowym (12.10) briefingu dyrektor oddziału GDDKiA w Szczecinie, Łukasz Lendner.
W tym samym czasie powinny zakończyć się prace przy budowie pozostałych odcinków S10 w kierunku Szczecina. Przetargi na te inwestycje zostały już ogłoszone. Oznacza to, że w 2028 roku cała ekspresowa „dziesiątka” między Piłą a Szczecinem powinna być gotowa.
Docelowo S10 połączy Szczecin z Warszawą. Za realizację pozostałych odcinków tej drogi w naszym regionie odpowiedzialny jest poznański oddział GDDKiA.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie