
Już wkrótce pasażerowie komunikacji miejskiej zyskają dostęp do zupełnie nowej wersji Pilskiej Karty Miejskiej – bardziej funkcjonalnej, zintegrowanej i dostępnej również na smartfonie czy karcie płatniczej.
Nowy system umożliwi zakup i zarządzanie biletami w aplikacji mobilnej, korzystanie z płatności zbliżeniowych oraz elastyczne dopasowanie formy biletu do potrzeb pasażera. Użytkownicy będą mogli wybrać spośród kilku wygodnych nośników – od aplikacji w telefonie, przez smartwatch, kartę miejską, aż po kod QR. Dla chętnych nadal dostępne będą także tradycyjne bilety papierowe.
Podpisana została umowa na realizację zadania obejmującego wdrożenie nowego systemu Pilskiej Karty Miejskiej. W wydarzeniu wzięli udział prezydent Piły Beata Dudzińska, prezes MZK Tadeusz Majewski oraz przedstawiciele wykonawcy, firmy Mera: wiceprezes Maciej Wojtkowiak i Jakub Granops, dyrektor sprzedaży.
Mera to polska firma z siedzibą w Grodzisku Mazowieckim, która projektuje i produkuje inteligentne, samoobsługowe systemy płatnicze – przede wszystkim automaty biletowe, systemy otwartych płatności, eSklepy z biletami i centralne platformy zarządzania nimi. Projekt przewiduje modernizację kasowników, wdrożenie nowego oprogramowania, integrację z systemami zewnętrznymi oraz uruchomienie portalu pasażera. Zostanie także rozbudowany system dynamicznej informacji pasażerskiej.
Po wakacjach ruszy szeroko zakrojona kampania informacyjno-promocyjna, dzięki której mieszkańcy dowiedzą się, jak korzystać z nowych funkcjonalności oraz jak zaktualizować dotychczasową kartę. Co ważne, obecnie działająca Pilska Karta Miejska pozostanie aktywna i będzie mogła być dalej używana po jednorazowej, prostej aktualizacji. System zaoferuje także szereg nowych udogodnień.
To nie będzie tylko karta komunikacyjna, mieszkańcy będą mogli skorzystać w niej z rabatów, ofert specjalnych oraz promocji w ramach miejskiego programu partnerskiego. To swego rodzaju nowoczesny klucz do miasta: dostępu do instytucji kultury, sportu czy lokalnych wydarzeń. Wszystko po to, by uczynić korzystanie z usług publicznych jeszcze bardziej przyjaznym i dostosowanym do codziennych potrzeb.
Wartość projektu to ponad 5,2 mln zł, z czego niemal 3 mln złotych pochodzi z dofinansowania. Projekt pn. „Wdrożenie zintegrowanego systemu Nowej Pilskiej Karty Miejskiej wraz ze sprzedażą biletów za pomocą metod płatności zbliżeniowych i rozbudową systemu dynamicznej informacji pasażerskiej” współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021–2027.
UM Piła
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie