Reklama

MIASTO SŁUCHA. Czarnków buduje swoją markę wspólnie z mieszkańcami

Rozpoczyna się ważny i wyjątkowy projekt dla Czarnkowa – prace nad nową marką miasta oraz identyfikacją wizualną, czyli nowoczesnym i spójnym wizerunkiem, który będzie nas reprezentować przez najbliższe lata. Celem jest stworzenie marki, która odda prawdziwy charakter Czarnkowa, jego potencjał oraz siłę lokalnej społeczności

Czym jest marka miasta?

Marka miasta to coś więcej niż logo czy hasło. To strategia – przemyślany, długofalowy plan budowania i zarządzania wizerunkiem Czarnkowa. Jej celem jest zwiększenie atrakcyjności miasta dla mieszkańców, inwestorów, turystów i partnerów zewnętrznych. To sposób, w jaki miasto chce być postrzegane – spójnie, autentycznie i wyróżniająco.

Marka to tożsamość miasta – jego osobowość, wartości, styl komunikacji. To wszystko, co sprawia, że Czarnków będzie rozpoznawalny i zapamiętywany.

Jak wypracujemy nową markę Czarnkowa?

Budowanie marki to proces oparty na badaniach, analizie i współpracy z mieszkańcami. Podzieliliśmy go na kilka kluczowych etapów.

Pierwszy to badania i analiza potrzeb. Jest to etap niezwykle kluczowy. Markę chcemy budować na solidnych fundamentach wiedzy, informacji i liczbach. Przeprowadziliśmy już pierwsze warsztaty focusowe z mieszkańcami, w których udział wzięli przedstawiciele różnych grup: młodzież, seniorzy, przedsiębiorcy, radni, osoby zaangażowane społecznie, historyczka oraz reprezentanci władz miasta. Podczas spotkania rozmawialiśmy o tym, jak postrzegamy Czarnków. Szukaliśmy jego mocnych i słanych stron. Próbowaliśmy określić jego charakter. Wypracowane dane stały się podstawą do przygotowania badania ilościowego w formie ankiety skierowanej do wszystkich mieszkańców Czarnkowa.

W ankiecie pytamy o skojarzenia, doświadczenia i emocje związane z Czarnkowem. Czym nasze miasto się wyróżnia? Jaki Czarnków ma być jutro? Bardzo zachęcamy do jej wypełnienia. Zebrane dane będą dla nas kluczowe w całym procesie budowy marki miasta. Wypełnienie ankiety jest anonimowe i zajmuje około 15 minut. Potrzebujemy zebrać minimum 200 ankiet. Ten etap chcemy zakończyć w połowie maja. Ankieta znajduje się tutaj.

Im więcej odpowiedzi zbierzemy, tym lepiej odpowiemy na realne potrzeby mieszkańców. Chcemy marki oparta na prawdzie i lokalnej tożsamości.

Kolejny etap to opracowanie Strategia marki czyli unikalnego modelu, który odpowie na pytania: czym Czarnków jest, dla kogo, czym się wyróżnia i jakie wartości reprezentuje. Strategia odpowie m.in. na pytanie jak spójnie i wyróżniająco promować miasto wśród mieszkańców ale też na zewnątrz. Strategia marki zawiera również fundamenty komunikacji – misji, wizji, wartości i osobowości marki.

Następny etapem będzie wypracowanie nowej Identyfikacji wizualnej. Będzie on zawierał: nowe logo miasta, hasło, określi preferowane kolory, typografię oraz styl graficzny, który będzie stosowany we wszystkich materiałach promocyjnych i komunikacyjnych miasta i jego jednostek.

Powstanie także Księga marki (brandbook) – dokument podsumowujący wszystkie ustalenia, zawierający szczegółowe zasady stosowania identyfikacji wizualnej.

Efekty prac nad strategią i identyfikacją wizualną będą przedstawiane mieszkańcom etapami. Do połowy maja chcemy zakończyć etap badań, następnie przystąpimy do Strategii marki oraz identyfikacji wizualnej. Cały proces zakończy się latem tego roku, a już wkrótce zobaczymy pierwsze efekty.

Liliana Helwich, UM Czarnków

Aplikacja pilaonline.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Aktualizacja: 09/05/2025 20:36
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo pilaonline.pl




Reklama
Wróć do